×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
کسی درباره درآمدهای نفتی، شفاف سخن نمی گوید

به گزارش همنوا به نقل از فارس احمد علیرضابیگی درباره موضوع وضعیت درآمدهای حاصل فروش نفت ایران در کانال مالی ایران و اروپا -اینستکس- اظهار داشت: بر اساس آنچه درباره توافقات دولت با اروپا در حیطه اینستکس مطرح شده مقرر است درآمدهای ناشی از فروش نفت ایران به اروپا در حساب اینستکس واریز ‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رفتارهای اروپا در راستای تثبیت سناریوی "مبادله نفت با کالا"است ، گفت: وزارت امور خارجه و دولت نباید اسیر برنامه "مبادله نفت با کالا" اروپایی ها شوند.

وی درخصوص اینکه محمدباقر نوبخت موضوع "مبادله نفت با کالا" در اینستکس را رد کرده است، تاکید کرد: آقای نوبخت می گویند این مساله صحت ندارد اما کسی درباره این که تکلیف درآمدهای نفتی در این شرایط چه می شود شفاف سخن نمی گوید.

علیرضابیگی تاکید کرد: واریز درآمدهای فروش نفت ایران به اروپا به حساب اینستکس، در آینده پیامد‌های امنیتی خطرناکی دارد و این مساله باید در ابتدای امر به صورت شفاف با اروپا مورد بحث و رد قرار بگیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اینستکس یک سیستم کامل نیست و گشایش موقتی است که مشکلی را برای ایران حل نخواهد کرد و تنها فرصتهای داخلی را برای توسعه و پیشرفت معطل یک وعده پوچ اروپا می کند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اروپایی ها سابقه ای دارند که دور نیست روزی که بگویند برای دریافت غذا و دارو باید تمام درآمدهای حاصل از فروش نفت را تحت نظرات ما دریافت و هزینه کنید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.