×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
هنرمندان گرفتار مشکلات عدیده فرهنگی هستند

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز از افزایش قابل توجه بودجه مسائل فرهنگی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از دست ساخته‌های هنرمندان بومی، تبریز در سال آینده چهره هنری به خود می‌گیرد.
شهرام دبیری با اعلام این خبر اظهار کرد: مباحث فرهنگی از چنان اهمیتی برخوردار هستند که باید بیش از اقدامات خدماتی و عمرانی، بودجه برای موضوع های فرهنگی و هنری اختصاص یابد.
دبیری با اشاره به مشکلات عدیده اقتصادی که گریبانگیر هنرمندان و اهالی فرهنگ است، افزود: در چنین شرایطی یکی از وظیفه‌های نهاد شهرداری و شورای شهر حمایت از هنرمندان بومی است.
وی همچنین یادآور شد: در این بین حمایت جدی از سازمان های مردم نهاد(سمن‌ها) و گروه‌های مردمی در دستور کار کمیسیون فرهنگی و هنری شورای شهر قرار دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز تصریح کرد: شهرداری تبریز بودجه ۹۸ را تقدیم شورا کرده ولی بررسی آن فعلا شروع نشده که طبق برنامه ریزی های انجام یافته در صدد افزایش بودجه مسائل فرهنگی و هنری و حمایت از سمن‌ها در استای حمایت از هنرمندان و فعالان اجتماعی هستیم.
دبیری تاکید کرد: در همین راستا جلسات متعددی با انجمن های مختلف هنری برگزار شده و آنها را به عنوان بازوی کارشناسی شورا پذیرفته ایم که از اظهار از نظرهای کارشناسانه این فعالان هنری استفاده کنیم.
وی یادآور شد: مقرر شده هر نوع برنامه‌ریزی در خصوص المان‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر با مشورت و نظر کارشناسی و تخصصی این سمن‌ها باشد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.