×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
مشکلات حوزه گردشگری باید به صورت ریشه ای حل شود

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند نقش مهمی در مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی داشته باشد، افزود: گردشگری در عین حال که می‌تواند باعث اعتلای فرهنگی و اجتماعی شود، در ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی هم فوق‌العاده نقش‌آفرین است.
 محمدرضا پورمحمدی در نشستی با فعالان حوزه گردشگری استان، اظهار کرد: بخش گردشگری از بابت ارزش افزوده و معرفی فرهنگ‌ها و ملت‌ها از مهم‌ترین بخش‌ها در دنیای امروز به شمار می‌رود.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان شرقی و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی این استان که در سطح کشور کم‌نظیر است، گفت: با این حال فاصله وضع موجود با وضع مورد انتظار بسیار زیاد است و نیاز داریم که مشکلات این بخش را به‌صورت ریشه‌ای بررسی و حل و فصل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی شرایط سیاسی و روابط بین‌الملل را یکی از عوامل تأثیرگذار در توسعه بخش گردشگری عنوان کرد وادامه داد: البته این موضوع برای همه استان‌ها وجود دارد و ما باید به دنبال مسائلی باشیم که با اختیارات و امکانات استانی قابل حل است.
پورمحمدی اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، تکمیل زیرساخت‌ها، ایجاد امکانات رفاهی و اهتمام آژانس‌های مسافرتی در تبادل گردشگر از جمله کارهایی است که باید در این بخش انجام شود.
وی اظهار کرد: اگر گردشگرانی که به استان می‌آیند با رضایت خاطر استان را ترک کنند مطمئناً می‌توانیم گردشگران بیشتری را جذب کنیم که این امر نیازمند کارهای فرهنگی و ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگران است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه بخش گردشگری یکی از هسته‌های کلیدی توسعه استان است، افزود: توسعه بخش گردشگری فرصت خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست کمرنگ بودن فرهنگ گردشگرپذیری و نوع برخورد با گردشگران، شفاف نبودن راهبردهای حوزه گردشگری، نحوه مواجهه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تمرکز امکانات رفاهی و اقامتی در مرکز استان را از جمله موانع استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی اگرچه متولی حوزه گردشگری است اما وظایف متعددی دارد و سایر دستگاه‌ها نیز باید در سامان‌دهی این بخش مشارکت داشته باشند.
جواد رحمتی با بیان اینکه برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان، باید از سوی نهادهای مسئول سرمایه‌گذاری شود، افزود: در بحث تبریز 2018،‌ شهرداری تبریز نقش اصلی را داشت و انتظار این است که به همان میزان که برای ورزش هزینه می‌کند در حوزه گردشگری هم سرمایه‌گذاری کند.
وی خواستار مشارکت جدی بخش خصوصی در بخش گردشگری شد و گفت: باید مردم را نیز به این باور برسانیم که توسعه بخش گردشگری به نفع جامعه است.
در این نشست مدیران کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور اقتصادی استان، شهردار تبریز و تعدادی از مدیران تشکل‌های غیردولتی بخش گردشگری به بیان مسائل، مشکلات و راهکارهای توسعه این بخش پرداختند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.