×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
مسابقات بین‌المللی قرآن باید جامعه را به سمت سبک زندگی قرآنی سوق دهد

به گزارش همنوا به نقل از فارس، عباس سلیمی، مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با

اشاره به جایگاه خاص قرآن بین ملت ما بویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما به قرآن نه فقط به عنوان یک کتاب مقدس، بلکه به عنوان کتاب زندگی نگاه می‌کنیم و به تعبیر امام خمینی(ره) ما قرآن را کتاب اخلاق، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، خانواده و انسان‌سازی می‌دانیم.

وی ادامه داد: قرآن باید در تمامی ابعاد و در میان اقشار مختلف مورد توجه قرار گیرد که یکی از این ابعاد، مسابقات بین‌المللی قرآن است که به لطف خدا سازمان اوقاف از دیرباز در سطح استانی و بین‌المللی مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده داشته است و همیشه شاهد روند مثبتی در این زمینه بوده‌ایم.

سلیمی اظهار کرد: مسابقات قرآن حرکت فرهنگی تأثیرگذاری است که نه تنها سازمان اوقاف بلکه مردم بزرگوار و همه نهادهای امور قرآنی و فرهنگی باید در انجام آن مشارکت کنند، البته این مشارکت وجود دارد اما باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

سلیمی بیان کرد: مسابقات قرآن گذشته از اینکه سند افتخار و هویت ملت است یک صحنه رقابت باشکوه است که از طریق آن می‌توانیم مردم و جوانان را به مکتب اسلام دعوت و جمع کنیم، البته قبلا شاید شور و شعف بیشتر وجود داشت اما امروزه بدلیل مشکلات معیشت بعضی مواقع شاهد افت و خیز هستیم که امید است با تدابیر درست و به موقع خدمت‌گزاران اوقاف و همکاری رسانه ملی و بویژه رادیو قرآن، تلاوت و شبکه قرآن و معارف سیما شاهد حضور نوجوانان و جوانان عزیز باشیم.

مشاور قرآنی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: جامعه قرآنی و برگزارکنندگان مسابقات باید به این مهم توجه کنند که کلیه آموزش‌ها از روخوانی و حفظ و صوت و لحن تا برپایی مسابقات و نمایشگاه‌ها به صورت اهداف اصلی هدف‌گذاری نشده بلکه مقدمه و زمینه‌ساز بستر مناسب به منظور رسیدن به اهداف والاتر است.

وی تصریح کرد: مسابقات را باید به نحوی طراحی کنیم که در نهایت سبک زندگی را ترویج دهیم و کاری کنیم که فرهنگ قرآن به شئون مختلف جامعه حاکم شود و شاهد این مطلب باشیم که هیچ اقدام و تفکر و سیاست و برنامه‌ای در تقابل با ارزش‌های قرآنی نباشد که این امر فقط با فرهنگ‌سازی دقیق می‌تواند تحقق یابد.

سلیمی یادآور شد: به شرطی می‌توانیم به این هدف والا برسیم که خود اهالی قرآن و متولیان امور قرآنی زندگی مبتنی بر سبک قرآنی داشته باشند و مردم وقتی زندگی آنها را رصد می‌کنند ببینند که ضرورت عمل به قرآن و پرهیز جدی مبتنی بر گناه لحاظ شده است.

این چهره پیشکسوت قرآنی همچنین عنوان کرد: باید در زمینه کاربردی کردن آموزه‌های قرآن در کارگروه‌های مربوطه با استمداد از اساتید و روحانیون برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا در حاشیه مسابقات این امور نیز مورد توجه قرار بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسابقات بین‌المللی قرآن می‌توانید به صفحه مجازی قرآن پرس رجوع کنید؛ https://www.instagram.com/quranpress

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.