×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
فعالیت 21 کارگاه مرمتی در مساجد تاریخی آذربایجان شرقی

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با تأکید براینکه بنا‌های تاریخی برای نگه‌داری همواره نیازمند مرمت هستند، افزود: مرمت مساجد تاریخی از جمله اقداماتی است که به صورت مستمر در برنامه معاونت میراث فرهنگی استان قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با تأکید به اینکه این اداره کل بخش عمده‌ای از پروژه‌های مرمتی خود را بر طرح‌های مرمتی مساجد و بقاع متبرکه متمرکز ساخته است، گفت: حفاظت و صیانت از مساجد استان در سال‌های اخیر با پیگیری معاونت میراث فرهنگی تداوم داشته و در همین راستا 21 کارگاه مرمتی در مساجد استان فعال است و تا پایان سال 98 شاهد اتمام مرمت چهار مسجد تاریخی خواهیم بود.
وی ادامه داد: در راستای نظارت مداوم کارشناسان فنی میراث فرهنگی استان، عملیات مرمتی مساجد «امام زاده کلیبر»، «زرگران و کبود بناب» و همچنین «مسجد کریمخان تبریز» در مرحله نهایی خود قرار گرفته و در آینده نزدیک، در اختیار نمازگزاران و گردشگران شهرستان قرار خواهد گرفت.
آبدار گفت: مرمت «مساجد انگجی و حاج ابراهیم تبریز»، «مساجد ضریر، حاج غفار، مقبره آقالار و صدر کبیر مراغه»، «مساجد گوراوان، شیرلو و امام زاده قاسم عجبشیر» و همچنین «مسجد تاریخی گوگان» نیز در حال مرمت و تکمیل قرار گرفته و با نظارت کارشناسان فنی اداره کل میراث فرهنگی استان به پایان خواهد رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه از تکمیل مرمت بقعه و موزه شیخ شهاب الدین اهری خبر داد و گفت: تکمیل مرمت «مسجد جامع مرند (بخش محوطه) و محراب و مقبره خلیل خان گلین قیه مرند»، «امام زاده سید جبرئیل جلفا»، «مسجد جامع کوزه کنان شبستر»، «مقبره تاریخی روستای لللو، گنبد الله الله و بنای امام زاده علویق و کلویق ورزقان»  از دیگر بر برنامه هایی است که در حال پیگیری و اجرا است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.