×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
رایزن‌های فرهنگی وزارت امور خارجه در خصوص تبریز 2018 ایفای نقش نکردند

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل سعیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: رویداد تبریز 2018، فرصت بزرگی برای استان و کشور بود تا حداکثر استفاده را از این فرصت کرده و آذربایجان شرقی را به عنوان ویترین گردشگری ایران معرفی کنیم، این فرصت می‎توانست طلسم گردشگری را بشکند.
وی افزود: دلایل مختلفی باعث شد تا از این فرصت، حداکثر بهره‌برداری نشود، تعهدات و قول‌ها در خصوص تامین اعتبارات و حمایت‌ها آن طور که باید، عملی نشد و عملکردها در این زمینه بسیار ضعیف بود.
وی تاکید کرد: عملکردها در خصوص رویداد تبریز 2018، فاصله زیادی با انتظارات داشت و فرصت طلایی را از دست دادیم، آمارها نشان می‎دهد که افزایش چشمگیری در تعداد گردشگران بازدید کننده از اماکن گردشگری استان رخ نداده است.
سعیدی با بیان این که منکر اقداماتی که انجام شده است، نیستیم، بیان کرد: این اقدامات به تنهایی کافی نبود و از توان تورگردان‌های خارجی به ویژه تورگردان‌های کشورهای اسلامی، استفاده نشد.
وی تاکید کرد: بارها گفته‎ام که برای موفقیت در این خصوص نیاز به همکاری کلیه وزارت خانه‌ها و دستگاه‌ها بود تا کارها نتیجه بخش باشد.
وی با اشاره به علل عدم موفقیت در معرفی تبریز و جذب گردشگر در رویداد تبریز 2018، گفت: اعتباراتی که باید به این کار اختصاص داده می‎شد، نشد و حمایت و پشتیبانی ضعیف بود و آن گونه که باید از ظرفیت مردم  استفاده نشد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برخی خودشان را با انجام اقداماتی مثل برگزای یک افتتاحیه رسمی به نام تبریز 2018 و دعوت از رئیس جمهور قانع کردند.
وی خاطرنشان کرد: بدشانسی تبریز 2018 بود که مسئولان سازمان میراث فرهنگی کشور در این برهه عوض شدند و تا رئیس جدید بفهمد که تبریز 2018 هم هست، چند ماه از این رویداد سپری شده بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.