×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
در تبریز ۲۰۱۸ نتوانستیم تصویری از شهر اولین‌ها نشان دهیم

به گزارش همنوا به نقل از فارس احمد علیرضا بیگی اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸ آغازی برای یک حرکت بود که موتور این حرکت نیاز به برنامه، اعتبارات، بسیج امکانات دولتی، بخش خصوصی و مشارکت مردمی بود.

وی با تاکید بر اینکه تبریز ۲۰۱۸ فرصتی فراهم کرده بود تا بتوانیم تاریخ تبریز را در قالب گهواره تمدن تبریز به همگان نشان دهیم، افزود: کارهای سیاست‌گذاری و نرم‌افزاری چنین رویدادهایی به عهده دولت است تا از آن طریق ظرفیت‌های یک منطقه را به نمایش گذاشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با ابراز تاسف از اینکه دولت به واسطه فقدان قدرت و نبود یک برنامه‌ریزی منسجم نتوانست از ظرفیت تبریز ۲۰۱۸ بهره بگیرد و امکانات را کنار هم قرار دهد، گفت: متاسفانه در تبریز ۲۰۱۸ نتوانستیم تصویری کهن از شهر اولین‌ها و تمدن‌ها نشان دهیم.

وی متذکر شد: البته در تبریز ۲۰۱۸ ناکام نمانده‌ایم، چراکه کارهای زیادی هم انجام گرفت ولی در اندازه به نمایش گذاشتن هویت جهانی تبریز به دنیا نبود.

بیگی با بیان اینکه متاسفانه دولت به جایگاه خود نزد مردم متوجه نبود، تصریح کرد: دولت می‌توانست از طریق امکانات و ظرفیت‌ها به محبوبیت نزد مردم دست یابد ولی حتی از کمترین موضوع نیز برای محبوبیت و دلگرمی مردم استفاده نکرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از تبریز ۲۰۱۸، برجسته‌سازی هویت تاریخی آذربایجان به جهان بود، گفت: اگر به تیم تراکتورسازی اهمیت می‌دهیم به خاطر همین برجسته شدن نام آذربایجان است، از این‌ رو تبریز ۲۰۱۸ فرصتی برای پررنگ شدن نام استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: البته شاید به صورت میلادی سال ۲۰۱۸ به پایان رسیده باشد ولی به منزله پایان این رویداد برای ما نیست بلکه سرآغازی برای گسترش صنعت توریسم در این خطه است.

وی متذکر شد: قطعاً با همت ملی و مردمی می‌توان اقتصاد کشور را هم نجات داد و دولت نیز باید به این ظرفیت مردمی توجه کند.

بیگی با بیان اینکه آرزو داریم تا با توجه به مناسبت‌ها و مشکلات موجود کشور، حواشی دولت که به تدریج منجر به از دست دادن استحکام و انسجام دولت شده است، کاهش یابد، افزود: بدون هیچ نگاه سیاسی هیچ‌کسی علاقمند به ایجاد مشکلات برای دولت نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شرایط برای دولت به‌گونه‌ای شده است که وزرا در حال و هوای دیگر هستند و حتی در مواردی اعلام برائت از دولت نیز می‌کنند به طوریکه فعلا اکثر طرفداران دولت که خود را صاحب دولت می‌دانستند، حساب خود را از دولت جدا کرده‌اند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.