×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
«برجسته های عاشقانه» استاد داود نیکنام در تبریز

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا نمایشگاه آثار"داود نیکنام"  از اساتید بنام خوشنویسی ایران با عنوان برجسته های عاشقانه با گرامیداشت یاد و خاطره استاد "ابراهیم بخت شکوهی" در خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه آثار شاخص و فاخر استاد داوود نیکنام به نمایش گذاشته خواهد شد.
گفتنی است، استاد داوود نیکنام متولد ١٣٤٧ بوده و از محضر زنده یاد استاد ابراهیم بخت شکوهی کسب فیض کرده است.
وی خوشنویسی را از دوران نوجوانی آغاز کرده و پس از گذراندن دوره های آموزشی تخصصی در سال ١٣٦٩ از انجمن خوشنویسان ایران فارغ التحصیل شده است.
نیکنام به خوشنویس اهل بیت (ع) مشهور است و تاکنون ١٦٠ قطعه با موضوعات مذهبی نگارش کرده است. نگارش کتیبه ضریح شش گوشه امام حسین (ع)، نگارش کتیبه و سنگ قبر حضرت رقیه (س)، نگارش کتیبه های مساجد و حسینیه های شهر تبریز و مشهد و نگارش شعارهای سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می شوند از جمله فعالیت های درخشان این خوشنویس آذربایجانی است.
کتیبه های حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) نیز به دست این هنرمند نگارش شده و هم اکنون در حال آماده سازی نهایی است تا پس از اتمام برای نصب در حرم مطهر این امامان بزرگوار ارسال شود
نمایشگاه آثار این هنرمند، روز جمعه چهاردهم دی‌ماه جاری ساعت ١٦ در نگارخانه استاد یاسمی خانه فرهنگ تبریز گشایش یافته و تا بیستم دی‌ماه برپا خواهد بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.