×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
آموزش‌های مهارتی در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی دارد/ نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی به دانشجویان انگیزه می‌دهد

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، فرزان قالیچی در حاشیه افتتاح نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا قدردان فعالیت‌های افرادی که "تبدیل علم به ثروت" را باور داشته و با تحقیقات خود به این موضوع عینیت می‌بخشند، باشیم.
وی با اشاره به این‌که از قدیم‌الایام این پرسش مطرح است که "علم بهتر است یا ثروت؟"، افزود: امروزه باید بدین سوال اینگونه پاسخ داد، علمی که تبدیل به ثروت شود بهتر است، و این نوع علم هر دو مقوله "دانش و ثروت" را توامان با خود دارد.
وی با بیان این‌که ماموریت اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تربیت نیروهای مهارتی و کارآفرین است، تشریح کرد: این هدف در تمامی برنامه‌های دانشگاه قابل مشاهده بوده و اگر تمامی مراکز علمی و کاربردی در چارچوب برنامه‌های تدوین شده پیش بروند، شاهد نتایج خوبی در عرصه آموزش‌های مهارتی خواهیم بود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در ادامه به برگزاری نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه افرادی که توانسته‌اند عمل را به علم خود اضافه کنند حضور داشته و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آموزش‌های خود را به سمت "مهارت محوری" سوق دهیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد چرا که امروز در شرایط تحریم قرار داریم و مهارتی کردن آموزش‌ها بسیار مورد نیاز جامعه است.
قالیچی یکی از اثربخش‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه را ایجاد انگیزه بین دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین شناساندن افراد توانمند به جامعه دانست و متذکر شد: برخی افراد که یک سری زمینه‌ها را در خود دارند از آمیختن عمل با علم خود نگرانی داشته و می‌پندارند که با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهند شد در حالی که در نمایشگاه با دیدن افرادی که تلاش کرده و به نتیجه رسیده‌اند، انگیزه کسب می‌کنند.
وی با بیان این‌که چه آموزش‌های مهارتی و چه آموزش‌های غیرمهارتی باید چهار مولفه مهم را داشته باشد تا به اثربخشی برسد، گفت: این‌که دانشجو بخواهد و توانایی‌های خود را باور داشته باشد گام اول در این رابطه است، آشنایی مدرسان با فنون‌های مهارتی و انتقال آن به دانشجویان، وجود امکانات و ابزارها جهت تمرین و فعالیت دانشجو و همچنین مدیریت مراکز علمی و کاربردی در این رابطه نقش موثری دارد.
وی در پایان از دانشجویان و دانش‌آموزان خواست تا قدر فرصت ها را بدانند و شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که بتوانند مهارت‌های خود را در جامعه به کار گرفته و آینده‌ی خود را نیز تضمین کنند.
گفتنی است، نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی با هدف معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار و معرفی رشته‌ها و مشاغل قابل احراز به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی در مرکز آموزش علمی و کاربردی ماشین‌سازی تبریز گشایش یافت.
این نمایشگاه از 26 الی 29 آذرماه سال‌جاری از ساعت 9 الی 18 میزبان مردم استان خواهد بود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.