انجمن علمی بازاريابی ايران – شعبه آذربايجان‌شرقی آغاز به کار کرد

به گزارش همنوا به نقل از ايسنا، منطقه آذربايجان‌شرقي، رييس انجمن علمي بازاريابی ايران در این مراسم با اشاره به لزوم  ارائه محصول بر اساس ميل مشتری، گفت: كاري كنيد كه مشتري از محصول شما كيف كند و اين همان مفهوم كيفيت است. تنها در اين صورت است كه مشتري حاضر به بازكردن زيب كيف پول خود برای محصول و خدمات شما خواهد بود.
 پرويز درگی با تاكيد بر اين‌كه جامعيت نگری بايد به عنوان عصاره علم و عمل انسان در نظر گرفته شود، بيان كرد: برقراري ارتباط موثر بين سه حوزه صنعت، بازار و دانشگاه حائز اهميت است تا زمينه‎ي مديريت و تبديل اختراع به ثروت و بازار فراهم شود.
پرويز درگي با بيان اين‌كه بازاريابي يك تعصب نيست، بلكه يك اعتقاد است، توضيح داد: علم بازاريابي بايد وارد زندگي انسان در بعد هنر، مذهب، سياست و غيره شود و از همان مراحل اول زندگي، به كودكان آموزش داده شود تا بتوانند به نحو شايسته از آن در جهت پيشبرد اهداف و كسب موفقيت استفاده كنند.
وي در قسمتي ديگر از سخنان خود به برنامه‌هاي انجمن علمي بازاريابي ايران اشاره كرد و افزود: عقد تفاهم نامه با فرهنگستان در خصوص واژه گزيني بازاريابي، عقد تفاهم نامه بين ايران و كادانا در چهار حوزه آموزش، مشاوره، پژوهش و نشر، تجليل از بزرگان بازاريابي، برگزاري كنفرانس ملي كسب و كار، پيگيري نظام بازاريابي در مجلس، اخذ مجوز برگزاري آزمون صلاحيت علمي مشاوران و فعالان حوزه بازاريابي، ارتباط با اساتيد ايراني خارج از كشور و همكاري با ناشران برتر حوزه بازاريابي تنها بخشي از برنامه‌هاي ما است.
وي خاطر نشان كرد: در خصوص ايجاد رشته مستقل بازاريابي با دو گرايش فروش و توسعه بازار نيز فعاليت‌هايي انجام شده است و امروزه در دنيا بر رشته‌ «فن بازار» كه متشكل از سه حوزه تكنولوژي، فناوري و ماركتينگ تاكيد مي‎شود.
در اين مراسم، معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز نيز با بيان‌ اين‌كه فعاليت بر اساس تحقيق و پژوهش تنها راه نجات انسان از مشكلات و مسائل است و راه‌اندازي انجمن علمي بازار ايران در استان آذربايجان شرقي مي‌تواند نقش مهمي در اين امر داشته باشد، گفت: ۴۵ درصد دانشجويان دانشگاه تبريز (۱۰ هزار نفر) را دانشجويان تحصيلات تكميلي تشكيل مي‌دهند كه همگي آماده ورود به بازار كار و اجراي طرح‌هاي پژوهشي هستند و انجمن علمي بازاريابي ايران مي‌تواند شرايط لازم را براي فعاليت و استفاده از توانايي‌هاي اين دانشجويان در جامعه فراهم كند .
اصغر عسگري به سه هدف تاسيس دانشگاه اشاره كرد و افزود: آموزش، پژوهش در كلاس جهاني و نوآوري سه هدف مهم دانشگاه‌هاست و براي هر كدام از آن‌ها بايد برنامه‌اي مناسب داشته باشيم. فعاليت اين انجمن در زمينه نوآوري، پژوهش و تجاري سازي محصولات و ايده‎هاي دانشجويان و دانشگاهيان در شرايط كنوني تحريم‌ها و رسيدن به اهداف سه گانه دانشگاه بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي ياد آور شد: امروزه بسياري از دانشگاه‌ها در خارج از كشور بر روي آموزش مجازي با اعطاي گواهي معتبر و جذب دانشجو از سراسر دنيا كار مي‌كنند و اين زنگ خطر بزرگي براي دانشگاه‌‌ است كه خود را با شيوه‌هاي جذب دانشجو و معرفي هرچه بهتر خود همگام كنند.
رييس انجمن علمي بازاريابي ايران – شعبه آذربايجان شرقي نيز به اهداف راه‌اندازي اين انجمن در استان اشاره كرد و گفت: به دليل موقعيت خاص استان آذربايجان شرقي و پيشينه غني آن در امور تجاري و بازرگاني، تشكيل چنين انجمني با اهداف آموزشي، پژوهشي، پرورشي، مشاوره‌اي و نظاره‌اي براي صاحبان كسب و كار بيش از پيش اهميت دارد.
محمد فاريابي ادامه داد: اين انجمن در مركز نوآوري دانشگاه مستقر خواهد بود و آماده همكاري با صاحبان كسب و كار، فناوران، صاحبان ايده و تمامي علاقمندان است و معتقدم كه بسياري از كسب و كارها به دليل ضعف عملكرد در بازار با مشكل روبه‎رو شده‌اند
وي تاكيد كرد: با اعضاي خود در اين انجمن هم قسم مي‌شويم كه از علم بازاريابي در جهت توسعه كسب و كار خود حتي در زمان ركود و مشكلات به درستي استفاده كنيم و با همراهي هم آن‎ها غلبه كنيم.
در آيين افتتاحيه انجمن علمي بازاريابي ايران – شعبه آذربايجان شرقي، محمد فاريابي عضو هيات علمي دانشگاه تبريز به عنوان رييس اين شعبه انتخاب و معرفي شد.
شناسه خبر : 13011